söndag 31 oktober 2010

hejdå sommartid

idag är det söndag och sista dagen i oktober. vintertiden är tillbaka och så här halv tre på eftermiddagen, tänker jag att det nog snart blir mörkt igen.

helgen har varit fin. det var tänkt att vi skulle ha en gymnasieklass-återträff men det slutade med att vi var fyra stycken som var ute och käkade på ett (lyx)hamburgar-ställe och sedan gick vi hem till mig, och jag hade bakat en äppelpaj som vi åt. vi tittade förvisso på gamla gymnasiebilder men annars handlade det mest om oss själva... D var ute med sin bror och pappa och käkade och senare gick D och bror på hårdrocks-klubb.

idag har vi inte gjort något alls. jag ska snart gå in och sätta mig i soffan och ta på mig filten. det är skönt med söndagar. synd bara att jag ska behöva tänka på morgondagens arbete. kanske är det inte så mycket arbetet i sig som stämningen.. nåja, det är i morgon det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar