söndag 10 oktober 2010

pingu och ugglor


jag är ganska restriktiv vad gäller att köpa och ta emot saker till bebisen. jag vet inte varför men det känns bäst så. trots det har jag köpt lite saker när jag "sprungit på" något jag verkligen gillat. igår när D och jag var på Bo Ohlssons i Tomelilla hittade vi den här barnvagnsleksaken och kunde inte riktigt låta bli att köpa den. vi gillar båda pingviner och vi fastnade för den med en gång. på barnklädesavdelningen hittade jag en ugglebody som jag inte heller kunde motstå. dessutom passade jag på att köpa ett första par byxor till den lilla/e bebisen. de ser bruna ut på bilden men är mörkblå.


annars har helgen varit mycket fin och bra! vi kom till havet vid lunch-tid och vi fikade tillsammans med mamma och pappa. sedan hämtade vi Farmor för att åka till Skillinge och gå på 1-årskalas hos mitt kusinbarn. många goda kakor och tårta och sedan bar det hemåt igen och mamma lagade världens godaste mat! senare på kvällen slötittade vi på tv, pratade och hade det fint. idag hann vi inte så mycket men D och jag var på Olof Viktors och åt kräftsmörgås och handlade massor med bröd och marmelad, knäckebröd och senap.

imorgon är det måndag och jag ska först tvätta och sen jobba. det känns lite avigt just nu, men det blir nog bra...

2 kommentarer:

  1. Vilka fina grejor till bebisen! jag diggar också Pingu :)

    SvaraRadera
  2. hihi! ja kunde helt enkelt inte motstå! :)

    SvaraRadera