onsdag 22 september 2010

funderingar

jag har mest bebisfunderingar just nu. det är som om allt annat inte riktigt tar på mig. jag är väl fast i någonslags gravidbubbla. det lite tråkiga i det hela är att jag inte känner någon som är gravid, ungefär i samma vecka som jag. jag skulle behöva prata, med någon, som är på samma ställe i livet som jag själv.
visst kan jag prata med mina vänner som redan fått barn men det är inte samma sak. jag tror att saker glöms, funderingar byts ut, bara på några veckor.

det är inte ens säkert att D och jag får gå på föräldrautbildning. i mån av plats, sa barnmorskan. först till kvarn.. om vi missar den? jag vill inte missa! jag tänker att jag är här inne i min bubbla och inte tänker på saker. jag tänker inte på de rätta sakerna. jag har aldrig varit gravid förut, jag har aldrig fått barn tidigare. tänk om jag tänker fel?
samtidigt tänker jag att jag förmodligen är så lugn som jag brukar, för att jag känner mig själv och vet att jag kommer att klara det här. jag kan ringa hur många vänner som helst, min mamma och min syster, men det är de där funderingarna som jag inte riktigt kan sätta fingret på som gör mig lite uppgiven.. jag ska inte träffa min barnmorska förrän i början av november. jag skulle gärna gå dit varannan vecka...

men jag är glad. och förväntansfull. imorgon ska D och jag på ultraljud. jag är inte speciellt trött längre, inte speciellt grinig, har inga ömma bröst som gör ont och jag är inte lika hungrig som jag var förra veckan. men jag blir mätt lite fortare än vad jag vill, och jag har ett sug efter stora kanelbullar med mycket pärlsocker på. jag tänker att jag snart gått halva tiden, och att det förmodligen inte kommer att gå lika snabbt andra delen av tiden. imorgon får vi för första gången en liten inblick om vem det är som finns där inne, som knorrar i min mage, och buffar när jag gått och lagt mig på kvällen.

1 kommentar:

  1. Det är nog ungefär samma sak för alla! Jag har varit i bubblan sedan plusset på stickan kom i April. Det är lite ensamt i tankarna ibland. Men ventilera med alla som du kan, det är skönt bara att sätta ord på allt.

    Och det är läskigt att vara gravid första gången... men underbart också! Du kommer klara det hela bara fint :)

    SvaraRadera