lördag 25 september 2010

saturday night fever


åh. det är härligt att bara vara hemma. äta middag och sen titta på tv.
jag är trött och lite illamående efter magsjukssviterna, som vi inte ska gå in mer på just nu (eller aldrig typ).
i alla fall har dagen varit mycket vilsam, inte så att jag sovit något men jag har legat i sängen och läst och vi har ätit lunch och varit på maxi och storhandlat. nu på kvällen har vi ätit middag som jag fantiserat om sedan jag blev gravid, typ. kroppen är finurlig, skriker om det är så att den inte får vad den behöver... jag läser fortfarande Oates Blonde. den är lång, det här kommer att ta tid men jag gillar den verkligen.

jag kan inte sluta titta på ultraljuds-bilderna. handen, foten, huvudet, bebisen! det är fantastiskt! och idag går vi in i vecka 19 igen! nu blir det väl inga fler ändringar i alla fall.. D och jag har börjat prata namn och det är svårt! dock har vi fler flicknamn än pojknamn, men vi vet inte säkert vad det blir.. även om jag har mina aningar... min syster berättade att när hon och hennes sambo höll på att bestämma namn, satte sambon upp små post it-lappar på kylskåpet med olika namn. bara för att vänja sig. jag tror vi måste göra något sådant här hemma med, för vi tycker ganska olika. och vi är väldigt starka i det där olika..

imorgon skulle vi egentligen åka till österlen och mamma och pappa men eftersom jag mår sådär, blir det inte av. det får bli höstloppis i parken brevid istället. och en tur till outleten (kanske) och varför inte lite yoga.. jag har faktiskt inte tränat en enda gång den här veckan, förutom en lång promenad i pildammarna med finaste A.

ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar