torsdag 1 oktober 2009

en lista

jag hittade en lista hos whatthefuckdotcom. här kommer den!


1. Hur gammal är du om fem år?

33. lite märkligt och konstigt, men 3 är en fin siffra.

2. Vem var den sista du träffade?
D. och min kusin utanför ica. hon har gått fyra dagar över tiden.

3. Hur lång är du?
typ 170 cm plus några.

4. Vilken var den senaste film du sett?
det måste ha varit flickan som lekte med elden på bio.

5. Vem ringde du senast?
Anna

6. Hur löd ditt senaste SMS och till vem?
"hej kära kusin, har det kommit någon bebis än eller går du fortfarande i väntans tider? jag tänker på dig!! kram K" och lustigt nog träffade jag henne utanför ica sen. och då hade hon nyss skickat ett svar till mig.

7. Vad är dagens planer?
det är kväll nu. dagens planer VAR att läsa bok och gå på yoga. vilket jag gjorde. jag borde ha tagit en sväng på stan också men det är alldeles för kallt ute..

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
beror på situationen. jag är inte rädd för telefoner (inte för konflikter heller för den delen).

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?
de är lyckligt gifta, 35 år i år.

10. När såg du senast din mamma?
för någon vecka sedan.

11. Vilken ögonfärg har du?
blågrön

12. När vaknade du idag?
05.30 men gick inte upp förrän vid 09.

13. Har du någon gång hittat en katt?
nej tyvärr. det har dock alltid varit min dröm, speciellt när jag var liten och bodde hemma för jag trodde att jag kanske fick behålla den då.

14. Vilken är din favoritplats?
havet.

15. Vilken plats föredrar du minst?
hm, det är klart att det finns platser jag föredrar mindre. till exempel städer.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
jag hoppas att jag har ett bra arbete och några barn (faktiskt) och att D och jag bor i en fin lägenhet eller ett litet hus (!).

17. Vad skrämde dig som barn?
ensamheten, spindlar och monstren i källaren.

18. Vem fick dig att skratta senast?
D. så klart.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor?
nej inte alls! köpte en vinyl senast i april!

20. Har du stationär eller bärbar dator?
en av varje.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
det är egentligen privat, men jag förstår inte varför en skulle behöva kläder i sängen?

22. Hur många kuddar har du i sängen?
2+2

23. Hur många landskap har du bott i?
2

24. Har du någon gång spytt på fyllan?
javisst.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
skor och strumpor.

26. Är du social?
javisst, beroende på humör. på jobbet är jag alltid jättesocial men är jag hemma och inte känner för att träffa någon, ser jag till att undvika det.

27. Vilken är din favoritglass?
ben&jerry. spelar ingen roll vilken smak.

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?
.. allt det där jag vill göra som begränsas just på grund av pengar.

29. Tycker du om kinamat?
nej. inte direkt. har förvisso inte varit i Kina och således inte ätit kinamat på riktigt.

30. Tycker du om kaffe?
jatack. men dricker te hemma för det mesta.

31. Vad dricker du till frukost?
te!

32. Sover du på någon särskild sida?
nej.

33. Kan du spela poker?
jadå, pappa lärde mig spela poker när jag var liten. nu för tiden utövar jag det sällan. och det där med nätpoker vet jag inte riktigt, inget jag skulle göra. någonsin.

34. Tycker du om att mysa?
hata ordet MYSA.

35. Är du en beroendemänniska?
nej, jag vill inte påstå det, egentligen.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
inte känner, men "vet".

37. Vill du ha barn?
ja gärna, det blir bara starkare och starkare just nu.

38. Kan du några andra språk än svenska?
engelska och franska.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
ja

40. Föredrar du havet eller en pool?
vad fan, havet!

41. Vad spenderar du helst pengar på?
hemmet och kläder och mat.

42. Äger du dyra smycken?
i relation till vad?

43. Har du någon gång testat narkotika?
alla har vi väl varit unga. och dumma. och jag har verkligen bara testat.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen?
tacos

45. Vem är den roligaste människan du känner?
oj, jag känner många, D, Anna och min pappa är de jag kommer att tänka nu. de gör mig väldigt glad ofta.

46. Välj ett ärr på din kropp?
-

47. Vad har du för ringsignal?
majesty med madrugada

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?
de ligger på vinden hemma hos mamma och pappa.

49. Flirtar du mycket?
definitivt inte.

50. Vart togs din profilbild för din blogg?
på ett kafé vid havet.

51. Kan du byta olja på bilen?
jooo men visst..

52. Har du fått fortkörningsböter?
nej, det har jag inte hunnit få än.

53. Vilken var den senaste bok du läste?
aldrig fucka upp, 73 sidor kvar!!

54. Läser du dagstidningen?
varje dag

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
hehe, nä.

56. Dansar du i bilen?
sittdansar, javisst. då och då vid uttråkade stunder på jobbet.

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast?
p3 och 106,1

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
ett litet meddelande till min bokvän

59. När var du i kyrkan senast?
eh... säg det! kanske när skrutten döptes för två och ett halvt år sedan? jag minns faktiskt inte.

60. Vilka personer utmanar du?
alla som vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar