onsdag 14 oktober 2009

hjärtan på tråd


igårkväll när jag skulle gå och lägga mig, upptäckte jag att min hjärtan på tråd har fått små söta lila blommor! har aldrig sett det förr och blev väldigt glad. har länge tänkt plantera om den och sätta en lite roligare "klätterställning" i blomman men väntat. och tur var väl det. visste inte ens om att de kunde blomma, men en ska väl inte bli överraskad, jag har till och med fått en garderobsblomma att få blommor...
är det någon som vet om det är vanligt att hjärtan på tråd får blommor?

2 kommentarer:

  1. Min brukar faktiskt blomma med jämna mellanrum, åtminstone kanske en gång om året, trots att den och de flesta andra växterna här hemma får en rätt styvmoderlig behandling. / Helena

    SvaraRadera
  2. min blommar också för tillfället. dock rätt sparsamt.

    SvaraRadera