torsdag 29 oktober 2009

yay!

... och när jag precis tröttnat på att vara faktisk arbetslös, tänkt att jag skulle ta tag i a-kassa, arbetsförmedling och allting annat, dyker det upp ett heltidsvikariat på jobbet.

och jag sa JA!

... för som längst kan det bli i 18 månader och tjejen som ska vara tjänstledig kommer troligtvis inte tillbaka. kan det bli bättre? jag tror inte det.

och jag behöver inte vänta heller.. jag börjar jobba på måndag. ibland är det lite för bra för att vara sant. men nu ska jag vila lite, jobbar en vanlig tim-natt mellan fredag och lördag. ledig helgen och sedan börjas det. jag är väldigt glad. och det känns märkligt att det just nu är ordnat med sysselsättning, pengar osv.

nu ska jag bara få hem min dator också. den var faktiskt hemma mellan måndagen och tisdagen men klåparen till tekniker hade inte ens utrett vad felet var. med hemliga kommandon upptäckte D att det var hårddisken och lämnade in den igen i tisdagskväll. nu väntar jag som sagt, men det finns så mycket annat att vara glad över. igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar