onsdag 21 oktober 2009

oh me

jaha.
det har länge varit känt, i alla fall för mig själv, att jag har otur när det gäller tekniska saker. dvd-spelare, mobiltelefoner... datorer slutar att fungera bara så där. så i morse när jag skulle datta lite DOG min dator. ja, min älskade imac bara dog. jag ringde D och han var till och med hemma på sin lunch för att se om det fanns något att göra. det fanns det tydligen inte. så nu är imacen nerpackad och ska tillbaka till affären jag köpt den i. istället har jag fått en nödlösning med min lilla lilla bärbara dator, en skärm och ett tangentbord. that's the story of my life..

som tur är finns allt uppbackat på en extern hårddisk. inte för att jag kan använda den just nu men när min dator väl kommer tillbaka, blir det som förut i alla fall. men det innebär också att jag inte kommer att kunna ladda upp några bilder, jag kommer inte att kunna spela musik och så vidare. jag hoppas verkligen att det går snabbt och om inte snabbt så hoppas jag att det inte kommer att bli några problem och att det kommer att kosta miljoner att laga imacen. det är så klart över ETT år sedan datorn är köpt. fan också.

jag får som sagt nöja mig med att jag faktiskt har en dator. som faktiskt går att använda. i alla fall till det nödvändigaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar