torsdag 4 mars 2010

bokfrågornas ABC del 13

jag ursäktar mig inte ens längre. problemet med att jobba tre-skift är att veckan aldrig börjar eller slutar och i förlängningen slutar det med att jag missar saker.. på handledningen i tisdags pratades det om trötthet. och visst f-n finns det en trötthet. jag behöver spa tror jag. jo, det är nog precis vad jag behöver. det stod i tidningen idag att skattebetalarna i malmö är med och betalar artister till malmöarenan. skattepengarna får artisterna att komma. så vadå, kan vi inte betala en spa-weekend till mig? jag bryr mig inte om disney on ice..

här kommer i alla fall del 13 av bokfrågornas ABC och efter L kommer M:

Berätta om en bok där mat har stor betydelse.

just nu läser jag Ett oskrivet blad av Marie Hermanson. Angela i boken tycker mycket om mat. på fel sätt kan tänkas. det är i alla fall den första boken jag kommer att tänka på.

Vems memoarer skulle du helst av allt vilja läsa?

Axl Rose, alla gånger.

Man Booker Prize for Fiction har delats ut till en författare inom det fd. brittiska samväldet sedan 1969. Här finns alla vinnarna. Har du någon favorit?

1999:s års vinnare, JM Coetzee. har förvisso bara läst just Onåd, men har några av hans böcker i bokhyllan i förberedande syfte.

Jag söker också en bok om makt.

som den akademiker jag faktiskt är (även om jag inte diskuterar teorier lika intensivt som för några år sedan) måste jag så klart, i samma mening som MAKT, skriva Sexualitetens historia - viljan att veta av Michel Foucault. läs den.

1 kommentar:

  1. Har också bara läst Onåd av Coetzee, men hyllan värms av fler även hos mig.

    SvaraRadera