onsdag 10 mars 2010

sleepless nights

tanken idag var att jag skulle gå upp tidigt, käka frukost med kakan och sedan gå hem och lägga mig då det är dags att jobba några nätter nu. här sitter jag nu, halv sex och har inte sovit någonting över huvud taget i eftermiddag. det är vad jag kallar, som vanligt.
en fin frukost med kakan blev det i alla fall.

istället läste jag ut Ett oskrivet blad av Marie Hermanson. jag gillar verkligen hennes böcker. personporträtten är fantastiskt gjorda och i Ett oskrivet blad är det verkligen markant. jag skyndar (eller inte) vidare med En halv gul sol av Chimamanda Ngozi Adichie. lade precis till boken på I'm reading-listan på facebook och kunde inte låta bli att läsa lite av recensionerna på boken. jag vet inte, men det är trist att läsa att en bok som har 700 sidor är tråkig de första 400. jag tänker - hur fan ska jag ta mig igenom det här? men sen vet en aldrig.. det blir kanske hur bra som helst.

annars väntar jag lite mer på att bli moster en gång till i dagarna. jag förstår inte var tiden tar vägen men jag glädjs lite mer varje dag över att det faktiskt kommer en ny människa till familjen.

saker att hoppas på inför natten:
- inga telefonsamtal
- inga telefonsamtal
- ingen trötthet
- en bra film eller två i kaffefilter
- lyckad läsning i En halv gul sol (jag skriver ful sol hela tiden?)


Yvonne – Sleepless Nights

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar