fredag 13 maj 2011

dagen då blogger blev tokig

är det inte märkligt att de dagar en behöver skriva av sig - väljer blogger att dö, typ. den verkar dock ha tillfrisknat lite, men jag saknar fortfarande ett inlägg. får väl se om det dyker upp.

jag drömmer om radhus i stan (de finns!). stora ytor. liten trädgård, inga bilar utanför. ibland undrar jag egentligen var vi bor.. tidigare ikväll stannade en bil på gatan, en snubbe som stod utanför huset mitt emot, hoppade in i bilen. eftersom jag stod i fönstret några våningar upp, såg jag precis vad som försiggick i bilen. snubben som körde bilen dealade knark. jag såg allting. påsarna, pengarna, när dealen var avslutad, handskakningen och därefter rökte de varsin cigg. skitbra verkligen.
jag borde så klart ha ringt polisen. mitt "innan barn"-jag skulle nog inte bry sig något vidare. eller vad vet jag? det är inget konstigt egentligen, men vill jag verkligen att mitt barn ska växa upp med det utanför dörren?

ikväll är D på någon jobbgrej. E brukar aldrig vilja somna när D är borta på kvällarna men ikväll somnade han vid åtta, precis som alla andra kvällar, och sover fortfarande. jag räknar kallt med att han sover fram till tolv-halv ett, bajsar, äter och sover fram till klockan sex imorgonbitti. som han alltid gör.

nu ska jag äta kolor och titta på big brother. FREDAGSMYS!*

*det där med fredagsmys: jag hatar verkligen ordet mys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar