tisdag 3 maj 2011

day 25 – a character who you can relate to the most

vi tar en till idag, eller kanske två? E har lagt sig för natten och jag vill helt enkelt bli klar med den här evighetslistan så att jag kan börja på låt-listan!

... för den här boken och den där karaktären, har jag ingen aning om. jag skulle kanske kunna sträcka mig till att "vilja vara lite som.." men att relatera till en karaktär från en bok blir en svår fråga.

jag skulle kanske vilja vara lite som Lisbeth Salander i Stieg Larsson-triologin. eller kanske som kvinnorna i Anna-Karin Palms Faunen. förut skulle jag kanske säga att jag relaterade till Andrea i Pappa Pralin (av Anna Jörgensdotter) - men inte längre. och Linda Skugges  samlade krönikor från när hon var ung( egentligen allt av Skugge - jag gillar!); jag ville verkligen vara som hon och inte ha växt upp i en småstad där en var tvungen att beställa cd-skivor genom expert istället för att gå till en skivaffär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar