fredag 27 maj 2011

fredag (igen!)

så är det fredag igen. jag vet inte riktigt vad som  händer med veckorna. det enda jag vet är att jag faktiskt har kommit till ro med att vara hemma, att inte göra saker helt färdiga på en gång och att min bebis är det bästa som finns. jag blir så himla jävla överlycklig och totalt fylld med kärlek och lycka. det är som en stor förälskelse, som jag blir alldeles yr av. det är D och mig själv blandat, vi vet vem den här lilla människan är just nu men varje dag händer nya saker. han sitter och tittar på saker, utstöter små förnöjda ljud och ler och är så himla glad. han pratar tillbaka och han är så himla fin. 

idag ska E och jag gå till mitt jobb och fika. det är vad vi har för planer idag. jag ska vika lite handdukar och fixa lite innan, E sover i vår säng, så där som bara bebisar kan göra. 
och ikväll kommer D hem och vi ska vara hemma hela helgen. min mamma och pappa kommer in i morgon och hälsar på (de ska på koncert på kvällen) och på söndag kommer Ds syster med en spjälsäng. det är liksom dags för E att byta från vaggan till spjälsäng. stort på något sätt!

å livet alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar