fredag 6 maj 2011

fredag

det är alltid, varje vecka, lika viktigt att utpeka att det är fredag. för fredag betyder ledighet och FREDAGSMYS (åh.). å andra sidan är det också viktigt att peka ut måndagen, för då börjar den grå vardagen igen... om en inte har ett arbete som inte bryr sig om veckodagarna, förståss. det gillade jag med att jobba. nu jobbar jag inte eftersom jag är mammaledig (att vara mamma är inte ett arbete) och kan faktiskt njuta av de där måndagarna och fredagarna på ett helt annat sätt. idag är det fredag och det betyder att D är hemma i två hela dagar med oss! det känns faktiskt hur fint som helst. 

annars då: min förkylning tycks inte bli bättre, snarare sämre. E har dessutom blivit täppt i näsan. faaaan. i onsdags var jag och köpte koksaltlösning på apoteket och en sån där nässug. saltlösningen använder vi men har inte tagit upp nässugen än. jag tänker att jag gärna väntar med det. E blir jätteledsen när vi tar koksaltet, vilket inte är konstigt alls. det hjälper dock nästan med en gång och det är bra, men ont gör det i mammahjärtat i alla fall. nu hoppas jag på en kurerande helg med sol och lugn och att alla förkylningar försvinner. pronto.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar