onsdag 4 maj 2011

fis på tvären

det här inlägget innehåller ord så som bajs och snorkråkor.
 
det är konstigt att alla de där gråtiga dagarna för E ska sammanfalla med de dagar som D ska vara borta extra länge. idag inget undantag.
vi hade en fin morgon, vaknade vid halv sju efter sex timmars sammanhängande sömn, ammade, slumrade och vaknade sedan vid kvart över åtta. och E var otrösterlig. bara grät och skrek och jag tyckte att han andades kontigt och blev jätteorolig över att han blivit förkyld. så där bara. efter ett blöjbyte med en jättebajs och upptäckt av en jättestor snorkråka
ingenting hjälpte. till slut fick babybjörnen åka fram, vilket E annars inte föredrar, men där skruttade jag runt och dansade till P3. efter en stund somnade han faktiskt och jag lade ner honom i vagnen, som jag hade sidan om mig i köket när jag åt frukost. efter 45 minuter vaknade han, jag droppade bröstmjölk i näsan på honom, ammade och sen började han skrika igen. dock: andningen är det inget fel på. jag tror faktiskt att den där snorkråkan gjorde ont. och fisen på tvären som sedan kom ut. efter ytterligare en amning sover han igen. och har gjort i en och halv timme. jag har till och med hunnit äta lunch! stekt quornbollar!

det är nämligen så här, att E är ett väldigt "snällt barn". han sover på natten och är glad och ganska mycket vaken på dagarna. det är sällan han skriker så där hysteriskt. därför blir de här dagarna lite som en chock för mig varje gång. och nej, för den som inte förstår: JAG KLAGAR INTE. det gör bara extra ont i mig de här dagarna, för att det inte går att berätta var han har ont och vad som kan hjälpa. 

en sak är säker i alla fall: de där fisarna som sätter sig på tvären, de är riktigt jävla jobbiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar