tisdag 10 maj 2011

jag vill ha..

.. en trädgård. okej? kan den kanske appliceras på vår lägenhet, gärna vid köksfönstret så att vi kan gå rakt ut. om inte en trädgård, kan jag få en balkong? 
inte det heller nej. 

varje år  när det blir varmt, hatar jag att bo i stan lika mycket som jag älskar det. varje år, tänker jag att jag gärna skulle vilja bo en bit utanför stan i ett litet hus, eller i ett hus i stan. men där går Ds och min åsikt inte ihop. han vill inte flytta en bit från stan. han vill inte bo i hus (förutom i det där speciella området en bit härifrån, där husen aldrig säljs).
alternativet är nu: hitta ett hus i stan (ja tack, jag vet precis var också) eller hitta en stor lägenhet med en stor balkong i ett bra område i stan. 

egentligen vill jag inte flytta. jag trivs bra i den här lägenheten och nu börjar vi dessutom få byta ut golv, tapeter och så vidare. klart att gräset är grönare på andra sidan, så är det väl alltid. jag är uppvuxen i hus, ett stort hus, nära havet. det är ganska stor skillnad från vad vi har nu även om lägenheten är stor, är det de fakto mitt i betongen vi bor i.

ok, ett sista alternativ: lägenheten vi bor och en kolonilott med en söt liten stuga?
(jag vet i alla fall vad som blir billigast och lättast)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar