tisdag 18 oktober 2011

någon pratade navelsträng

nu har jag ätit frukost. själv. och läst tidningen. jag satt lite extra och bara kände liksom. det var länge sedan sist. det här med att gå iväg på morgonen känns mycket märkligt. E och hans pappa sover fortfarande och jag har cirkus 20 minuter till godo tills A kommer och hämtar mig. 

dagen till ära har jag ett rött öga. och utväxten är värre än någonsin. jag tror jag kommer att få kommentarer av mina kollegor gällande:
- det röda ögat
- utväxten
- när jag ska börja jobba efter föräldraledigheten och att det senast måste vara gjort den sista oktober

tänkbara svar:
- ja det är ett rött öga, nej jag vet inte vad som hänt
- ja, den finns där, ja jag är blond, ja det ser konstigt ut
- ja jag vet att jag måste ansöka senast den sista oktober, nej jag vet inte hur länge jag kommer att vara hemma, jag vet bara att jag inte kommer att börja den 1 januari.

nej jag tror att jag måste gå in i sovrummet och gosa upp näsan i halsen på E nu. min lilla bebis. jag kommer snart tillbaka.

10 minuter senare.
de sover fortfarande. båda två.
en försmak på hur det kommer att vara när D är hemma med E? fast jag tror förvisso att E kommer att vakna lite tidigare än så. jag blir förvånad om han ens sover 10 minuter till. fast en vet ju aldrig. pappas sövande snarkningar ect...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar