torsdag 6 oktober 2011

och här var en helt vanlig torsdag

jag förstår inte riktigt det där med alla prylar i det här hemmet. vi har bott här fyra och ett halvt år och jag lovar, jag skulle kunna slänga hur många saker som helst. vi har prylar ÖVERALLT. 
för att ge ett exempel, så har arbetsrummets golv inte varit fritt från saker sen vi flyttade över grejerna här för ett år sedan. det står korgar med porslin, det finns högar med tidningar (Vi föräldrar och Buffé för jag vägrar slänga dem med motiveringen: de kan komma till användning NÅGON GÅNG). gardinstänger, gamla brev, pärmar och en och annan manual. jaha, men det är väl bara att slänga skiten? eller städa undan. gör om gör rätt. 

det vore nog på sin plats att flytta typ. men inte orkar vi flytta. det är dyrt jobbigt och vi har egentligen all plats vi behöver. området är inte det bästa, men alla ställen har väl sina baksidor. istället hurrar jag för att vi har parken om hörnet och vi bor mitt i stan. ibland har vi till och med gödselstank här eftersom parken har stall och hästar (sköldpaddor, minigrisar och kängrur också). 

men det är all den här SKITEN. och hur mycket vi än rensar, dyker det upp nya högar av saker som ABSOLUT inte får slängas... jag måste bli osentimental. jag måste börja slänga saker och inse att det inte kommer att användas igen. vi har en hel garderob med saker som kanske kan användas igen. nej, nu måste jag börja. vi har för mycket saker. bättre att ha saker som vi bryr oss om än saker som kanske kommer till användnig. eller? jo. säg nu att det är så. 

för övrigt vräker regnet. E sover sin andra stund sen 7 imorse och det är verkligen tröttheten själv här. vår lunch blev inställd så nu ska jag äta halvfabrikatspaj. ja men hej på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar