söndag 30 oktober 2011

söndag och vintern

vi fick tillbaka tid i natt. vilket i vanliga fall betyder att hurra vi får en timme till att sova på! för småbarnsföräldrar betyder det bara att klockan är EN timme MINDRE när barnet vaknar och vill gå upp. klockan halv sex reste sig E på alla fyra och började ploga i sängen. fast vi låg kvar ett tag. sov en omgång till och gick sedan upp och jag lyckades titta på då klockor som inte var omställda och fick panik och ÄR KLOCKAN VERKLIGEN HALV ELVA REDAN?! men så var det ju inte. inte alls.

dagen har på något sätt gått sakta. vi har varit i parken och gungat, vi har varit på den romska kyrkogården och tittat på de nya gravarna, vi har varit på torget och ätit korv med mos och vi har varit på ica. vi har lekt på golvet med bollar, lyssnat på mamma mu, läst böcker och gosat i sängen. D lagade en fantastisk köttgryta som vi döpte till fransyska i brunsås på frystejpen när resterna skulle åka in i frysen.

snart är det november. månaden då saker och ting händer. min syster kommer hit nästa helg. vi ska hänga gäng, gå och se Heather Nova på KB och kanske åka till Svedala och hälsa på en liten bebis. D fyller år och helgen efter det åker D till Sthlm och jag till havet. sen ska jag fixa håret den 17 och, D och jag ska se Sisters of Mercy i Lund. sen är det julbord med kollegorna på S:t Marcus vinkällare och sen är det typ december.

just det, jag ska vara hemma fram tills den 30 juni 2012. känns så himla bra. D ska vara hemma ett halvår därefter så E börjar inte på dagis förrän januari 2013.

en annan bra sak är att D fixat alla säsongerna Greys anatomy åt mig! nu ska jag njuta varje förmiddagsstund E sover med ett avsnitt av bästa serien ever.
god natt hörrni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar