tisdag 25 januari 2011

ett sista dagpass

... och sen är det bara en natt mellan lördag och söndag som jag måste genomlida.. eller genomlida förresten, det känns ganska skönt med en natt så att jag kan mala alla papper och ta bort saker från mitt fack och skåp och så där.

igår jobbade jag mitt nästsista dagpass. det var ett actionfyllt pass från 13 till 22 (jag gick en timme innan jag slutade!). ganska hjärtskärande också för den delen. men åh. idag är tyvärr min kollega sjuk, vilket är tråkigt. jag har liksom sett framemot ett "sista" pass tillsammans med henne. istället får jag nu arbeta ensam. fy fan vad skönt det med i och för sig.

igår var jag hos barnmorskan. alla värden är jättebra, jag käkar inte ens vitaminer (men ska börja igen, jag vet, men jag glömmer ju!) och bebisens hjärtljud är lika fina fortfarande och bebis är inte fixerad än. "lite rörlighet kvar" sa barnmorskan. "okejdå", sa jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar