torsdag 20 januari 2011

orka?

christ alltså.
haft ont i huvudet sedan igårkväll och det släpper inte. antar att jag tog ut mig under gårdagens arbete eftersom jag hetsade genom hela dagen för att få så mycket som möjligt gjort. när jag tillslut stod i Willy:s-kön mådde jag så illa att jag lämnade tillbaka grejerna och sprang ut till jobbilen och körde tillbaks till jobbet. väl på jobbet satt jag i soffan med fönstret öppet och bara a n d a d e s i tjugo minuter. skönt. jag missade helt det där rådet igår att en ska vila en stund varje dag när en är höggravid.

sedan kom nattkollegan (jag tog bilen igår!). hon pratade om saker jag absolut inte bryr mig om och som jag absolut inte hade pratat med någon om som ska gå på föräldraledighet om en vecka: som till exempel när hon ska ta semester i sommar och vad det finns för helger i juni. OCH VARFÖR I HELVETE SKULLE JAG BRY MIG? sen blev hon lite sur för att hon märkte att jag inte brydde mig och sedan var hon spydig angående att vara vegetarian eller inte. sjukt trött blev jag på henne.

idag gör jag alltså ingenting. det är väldigt skönt. och tänka sig, jag har fyra lediga dagar (inklusive den här) framför mig. ingenting inplanerat - och så ska det nog förbli.

orka liksom?

2 kommentarer: