lördag 22 januari 2011

fredagskväll och v. 36

T kom från en konferans i köpendanmark igårkväll och var på genomresa i stan. det är inte jättelänge sedan vi sågs, men det var kanske fem år sedan J och T sågs. vi träffades hemma hos J och bebis-M och hämtade hem sushi och köpte snacks. vi hade det hur fint som helst, en av de bästa kvällarna på länge. det är inte klokt så länge vi känt varandra och hur bra vi känner varandra, trots att vi haft sporadisk kontakt sedan vi tog studenten.

idag står endast en shoppingtur till maxi på dagordningen. jag ska gå och sätta mig i schäslongen nu och D ska titta på kitchen nightmares. sen får vi se liksom.

och idag går vi in i vecka 36. my god alltså! hur fort går inte det här liksom? tre pass att arbeta kvar. sedan är det mammaledighet och väntan (förhoppningsvis) på att bebisen ska behaga komma ut.

trevlig helg på er!

2 kommentarer:

  1. Måste bara fråga....ska du gå på graviditetspenning nu eller har du redan fått ta ut dina mammadagar?

    SvaraRadera
  2. Amy: nej, jag har inte ens ansökt om graviditetspenning utan ska leva på lite undansparat och förhoppningsvis få ut några mammadagar också. det har blivit lite sent vad gäller fk, inte mitt fel utan min arbetsgivare, så jag får hoppas att handläggningstiden går snabbt nu.

    jag orkar helt enkelt inte jobba mer. så mycket in och ut ur bilen, trappor och emotionella saker på jobbet. ja, och så finns risken för hot och våld också hela tiden, även om jag inte upplevt något under min graviditet.

    ska du har gp?

    SvaraRadera