söndag 9 januari 2011

nytänk

.. och som jag somnade sen!
vaknade halv elva och kände mig lite gladare. jobbigt att behöva vara skitpissed när en går och lägger sig OCH när en vaknar.

helgens arbete är avklarat. jag har sex dagpass och ett nattpass kvar. nattpasset kunde jag inte hitta någon vikarie till så jag får väl ta och jobba då.

jag vill bara ha ledighet. å andra sidan kommer jag att sakna många av mina kollegor. men, det går att träffas privat så jag ser det egentligen inte som något jag kommer att förlora.

bebis trycker sig upp mot min vänstra lunga. jag får ta djupa andetag, lite som när jag får halsbränna. jag har hört någonstans att om en har halsbränna har bebisen mycket hår när den kommer ut. inte vet jag? det är väl som allt annat en får höra.

och hallå! sluta säga att magen är stor. ja den är stor. det finns en bebis där inne - den SKA VARA STOR NÄR DET ÄR SEX VECKOR KVAR TILL BF.
ps. det är i bloggar en kan vräka ur sig allt om sin bebis, inte i en statusrad på facebook.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar