tisdag 22 februari 2011

bebis, du måste vänta tills torsdag efter klockan 17.00 med att komma ut!

jag har ringt vårdcentralen. "upptäckte" att alla mina bricanyler var slut och receptet gått ut och min barnmorska tittade så strängt på mig när jag var på inskrivningssamtal för evigheter sedan och uppmanade mig att jag själv skulle ha med mig bricanyl vid förlossningen.

och jag har verkligen tänkt sedan innan jul (till och med skrivit upp det på to do-listor) att jag ska ringa vårdcentralen och be om ett nytt recept men det har helt enkelt FALLIT BORT och jag har tänkt "men imorgon då.." och sen har det blivit samma sak igen. jag antar att det beror delvis på att läkarkontakten jag haft på min vårdcentral varit så där.. dessutom brukar jag jämt ha en sån där jätteförkylning varje år i november-december som totalt utblev (graviditeten?) och alltid då be om mer bricanyl eftersom jag jämt måste ha hostmedicin och ibland antibiotika när jag blir så där sjuk..

men tro det eller ej! idag, på en trött-dag (sov typ ingenting i natt) har jag ringt vårdcentralen. och det var ju inte alls jobbigt att få ett nytt recept! dessvärre har jag inte det förrän på torsdag efter klockan 17.00.
så bebis, jag säger det då bara, kom inte innan torsdag klockan 17.00!

(fast egentligen va, så får du komma när du vill bara vi slipper vänta i två veckor typ, bara så du vet bebis, du får gärna komma om en stund om du vill? )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar