onsdag 23 februari 2011

min farmor

ringde nyss min farmor.
hon är sjukt negativ (och ska inte vara till besvär) mot allt. har du ont i benen säger jag, ja, säger hon men doktorn gör inget åt saken. han frågade mig (läs: för fem år sedan) om jag kunde gå och då sa jag att jag gått hit, sen sa han inget mer.

så, så här fem år senare när min farmor knappt kan röra sig, tänker hon på vad något dumt stolpskott till läkare sagt och tänker, skit i det då. bra grej. hon ska inte ha någon rullator heller, för hon går "jättebra" med sin käpp. hon har dessutom 3% syn kvar på ett öga, typ inget på det andra, men nog fan bor hon på tredje våningen, utan hiss och ska ABSOLUT INTE flytta. jaja, det är min farmor det, det spelar ingen roll hur mycket vi tjatar på henne..

nu ska jag äta mat och sedan bege mig till bokrean. hoppas att jag hittar något riktigt roligt och bra. hejrå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar