torsdag 24 februari 2011

dagens

DAGENS VILL HA: pepsi, lingonsylt, bebisen
DAGENS KLÄDSEL: svarta mjukisbyxor, svart tröja med vita prickar
DAGENS SMINK: nej inte än och jag är osäker på om det blir nått
DAGENS FRISYR: hästsvans
DAGENS HÄNDELSE: borde bli den där promenaden
DAGENS LÅT: Nirvana – Sappy
DAGENS PLANER: gå på apoteket. lämna in en stövel till skomakaren*. fixa med badrumsskåpet.
DAGENS SAKNAD: ork?
DAGENS DUMMASTE: sovit dåligt, ont i magen
DAGENS SJUKA: nej se att vara gravid är minsann inte att vara sjuk..
DAGENS DROG: spotify
DAGENS KRAM: D (typ, var inte vid medvetande när han gick till jobbet)
DAGENS PUSS: D (det vet jag i alla fall)
DAGENS KÖP: inte än.
DAGENS GODIS: nejdå.
DAGENS HUMÖR: trött, förväntansfull och fundersam
DAGENS ORD: knappt sagt ett ord.


*jo alltså, mina vinterstövlar har gått sönder, i alla fall en av dem - en fejkdragkedja. köpte dem i oktober förra året men tror inte att jag kan lämna tillbaka dem. har varit fett med arg och uppgiven men när jag pratade med min mamma om detta sa hon: lämna in stöveln till en skomakare?
jo men tjena, varför kom jag inte på det själv? vad händer? är det dagens tankesätt att ingenting går att laga utan allt måste köpas nytt? fy, en blir något irriterad på sig själv..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar