tisdag 8 februari 2011

packs of three

statusuppdatering på facebook, ett album från 2006 med ett av mina favoritband leder till de gamla albumen, så klart. som dessutom namngett den här bloggen (Arab Strap – The Week Never Starts Round Here) och som gett mig ett nick som jag använt på nätet i nästan tio år (Arab Strap – Philophobia). jag minns när jag upptäckte Arab strap, en artikel i tidningen Bibel, och sedan en live-spelning i p3 live. jag beställde Elephant shoe (Arab Strap – Elephant Shoe) i en affär vid havet, jag tror att det tog två månader innan den kom, så länge valde jag att lyssna på p3 live-spelningen på kasettband.

konstigt nog har jag nog inte skivorna efter 2003. nog lika bra att beställa. snusk och knark liksom. med stråkar och trummaskiner. fångas inte ALLAS intresse nu?



Arab Strap – Packs of Three
Arab Strap – Cherubs - Explicit Version

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar