måndag 28 februari 2011

pannkakor

pannkakor till frukost som bästa sambon steg upp och gjorde. vilken grej, nattens svettningar och obekvämhet är som bortblåsta.

nu ska jag sova lite till. sedan väntar ett besök hos barnmorskan eftersom mitt blodtryck var lite högre än vad det har varit tidigare, när jag var där i fredags (inte högt alltså, utan från 120/60 till 120/80). jag blev lite halvstirrig då, nu tänker jag att det är bra att hon har koll på mig. och tydligen, går blodtrycket ofta upp i slutet av graviditeten.

uppdatering
jaha, den här gången var det övertrycket som var "lite" högt.. 135/70. döh. och min barnmorska hade absolut inte tid med mig. hon var redan försenad och det satt ett par och väntade på henne, så hon kastade en stackars barnmorskestudent över mig som verkade jättenervös och det smittade så jag blev lite väl stel, kände jag. sen kastade barnmorskan ut mig igen med orden, "vi ses kanske på fredag, glöm inte urinprovet". i vilket fall som helst - ingen havandeskapsförgiftning idag heller; tack som fan.

(på något sätt har jag ett behov av att skriva av mig, men jag vet inte riktigt om jag orkar. eller vill utsätta människor för det. skulle troligen behöva en timmes malande, gnällande och så vidare.. men inte ens jag orkar...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar