fredag 4 februari 2011

fredagslugnet

bara tanken på att jag skulle ha jobbat till 22.50 ikväll och att jag faktiskt är hemma och ledig istället gör mig så sjukt glad.

det är en bra dag idag. ett besök hos barnmorskan i förmiddags, när jag gick genom parken hem, sken solen och det blåste nästan inte alls. det gick bra hos barnmorskan. huvudet har lite lite rörlighet kvar, alla värden är bra och jag har fått svar på en del frågor jag hade. det går inte att läsa sig till allt och i det här fallet var det väl tur att jag har munnen (och huvudet) med mig.

vid 13 hämtade jag mamma vid centralen och vi åkte buss vidare till värnhem och entré. vi fikade på Mormors bageri och sedan fortsatte vi in i malmös mest amerikanska köpcentrum. köpte inte mycket men hittade en tröja på NoaNoa som det var 70% på. tror inte att jag kan ha den nu men sen, när magen försvinner...

vid 15 åkte mamma och jag buss hem. tio minuter senare kom pappa med bil från gbg (varit hos min syster) och han hade vaggan med sig! äntligen är den här! fina vaggan som min syster, jag och min systers söner sovit i de första månaderna. dessutom är det min farfar som gjort den, så det finns så mycket känsla och kärlek i den. jag ska bädda den och sedan fotografera den imorgon när det är dagsljus. jag har till och med laddat batterierna i min systemkamera för sakens skull (det får typ vara slut med mobilbilder nu..). vi fikade och sedan åkte mamma och papppa hem till havet.

ikväll har jag sett greys anatomy och D och jag har ätit god middag. nu ska jag sätta mig i soffan och titta lite på TV (läs SOVA) en stund. åh. jag är liksom nöjd och glad. härlig känsla.

3 kommentarer:

  1. Njut av den glada känslan. Hoppas du får en trevlig kväll. =)

    SvaraRadera
  2. Att man kan bli så glad av lite sol. Här lyser inte solen, men snön börjar smälta och när jag vaknade i morse kvittrade fåglarna utanför fönstret :)

    SvaraRadera
  3. här är nästan allt borta, lite is här och där men inget som stör.
    solen lyser inte i några längre stunder.. idag är det till exempel riktigt malmöväder, och det behövs väl ingen närmare presentation va? ;)

    SvaraRadera